Profil absolventa

Cieľom magisterského vzdelávania v kombinačných učiteľských študijných programoch je kvalitne pripraviť absolventa na výkon povolania pedagogického zamestnanca v kategórii učiteľ podľa zákona č. 138/2019 Z.z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov, pre nižšie stredné vzdelávanie (učiteľ druhého stupňa základnej školy) a pre nižšie stredné odborné vzdelávanie, stredné odborné vzdelávanie, úplné stredné všeobecné vzdelávanie, úplné stredné odborné vzdelávanie a učiteľ pre vyššie odborné vzdelávanie (učiteľ strednej školy). 

Absolvent bude mať rozvinutý komplex znalostí a vedomostí, kľúčových spôsobilosti a schopností, hodnotových postojov a osobných čŕt, ktoré mu umožnia úspešné vykonávanie povolania učiteľa, začlenenie sa do pracovných i mimopracovných spoločenských štruktúr. 


Výstupy vzdelávania v kategóriách :

1. Vedomosti: absolvent bude ovládať poznatky o javoch pedagogickej reality, edukačných procesoch a ich činiteľoch, determinantoch výchovy a vzdelávania, ako aj poznatky o spôsoboch poznávania pedagogickej reality, o pedagogických a didaktických prístupoch, koncepciách a poznatky o riešení rôznorodých pedagogických situácií. Absolvent bude ovládať poznatky vzdelávacej inklúzie, rozvoja osobností žiakov a uplatňovania diagnostických, intervenčných a evalvačných činností. Absolvent bude ovládať poznatky vedných disciplín, ktoré predstavujú jeho aprobačné vyučovacie predmety. Bude disponovať rozsiahlym vedeckým poznaním v profilovej oblasti anglický jazyk a literatúra. Bude oboznámený so systematickými poznatkami jazykovedných disciplín ako štylistika anglického jazyka, aplikovaná lingvistika, frazeológia anglického jazyka, sémantika, pragmatika, rozoznávať variety anglického jazyka. Zároveň bude mať znalosti z dejín literatúry anglofónnych krajín v širšom historickom a kultúrnom kontexte. Osvojí si aktuálne štátne vzdelávacie programy v oblasti jazyk a komunikácia, zvládne teoretické základy projektovania, realizácie a hodnotenia výchovy a vzdelávania. Absolvent bude ovládať rozsiahle teoretické a praktické súvislosti obsahu vzdelávania a didaktiky vyučovania angličtiny ako cudzieho jazyka, poznať alternatívne formy vyučovania a stratégie učenia sa. 

2. Zručnosti: Absolvent bude disponovať rozsiahlymi metodickými spôsobilosťami v profilovej oblasti anglický jazyk a literatúra vrátane zručností v oblasti informačno-komunikačných technológií. Bude ovládať študovaný anglický jazyk v ústnej a písomnej interakcii. Bude kompetentný samostatne formulovať vedecký problém, vzťahovo-analyticky uvažovať v problematike disciplín študijného odboru ako sú napr. aplikovaná lingvistika, štylistika, frazeológia a súčasná literatúra a kultúra anglofónnych krajín. Dokáže uplatniť východiská a trendy teoretickej a metodologickej perspektívy anglického jazyka a literatúry. 

3. Profesijné kompetencie v oblastiach: 

Žiak - absolvent magisterského vzdelávania bude vedieť adekvátne identifikovať vývinové a individuálne charakteristiky žiaka, psychologické a sociálne faktory učenia sa žiaka a sociokultúrny kontext vývinu žiaka. 

• Edukačný proces – absolvent bude ovládať obsah a didaktiku vyučovacích aprobačných predmetov, ktoré sú kombináciou jeho študijného programu, bude vedieť adekvátne plánovať a projektovať vyučovanie, realizovať vyučovanie, hodnotiť priebeh a výsledky vyučovania a učenia sa žiaka. 

• Profesijný rozvoj – absolvent bude primerane plánovať a realizovať svoj profesijný rast a sebarozvoj, dokáže sa stotožniť s hodnotami a poslaním vzdelávacej inštitúcie. Absolvent bude schopný aplikovať metodické princípy rozvíjania všetkých jazykových zručností. Dokáže zohľadniť interkultúrne aspekty vo vyučovaní, rozvíjať autonómiu učenia sa a samostatným a primeraným spôsobom uskutočňovať pedagogické hodnotenie a evalváciu. Bude pripravený vykonávať výskum s vysokou mierou tvorivosti a samostatnosti a vyhodnocovať jeho výsledky. Bude kompetentný realizovať skúmanie pedagogických javov v prostredí výučby anglického jazyka a literatúry, formulovať závery vlastného skúmania a disponovať spôsobilosťou akademického písania. Dokáže predstaviť výsledky svojho skúmania pred odbornou komunitou v anglickom jazyku. Dokáže zrozumiteľne a presvedčivo propagovať výsledky bádaní širšej verejnosti.

4. Prenositeľné kompetencie: absolvent bude mať rozvinutú schopnosť zvládať záťažové situácie, schopnosť pracovať s informáciami, schopnosť niesť zodpovednosť, schopnosť identifikovať a riešiť problémy, schopnosť pracovať v tíme a viesť tím, schopnosť tvorivého a pružného myslenia a konania, komunikačné schopnosti ,prezentačné zručnosti, schopnosť prispôsobiť sa zmeneným okolnostiam, zručnosť písomného prejavu a schopnosť pracovať v interkultúrnom / medzinárodnom prostredí. Bude preukazovať vysoký stupeň pracovnej samostatnosti a predvídavosti v známom aj neznámom prostredí ako špecialista na vyučovanie cudzích jazykov vo všeobecnosti. Absolvent bude schopný efektívne pracovať ako člen tímu a riadiť jednotlivcov a kolektív. Dokáže účinne komunikovať s rôznorodými aktérmi výkonu jeho profesie, externým prostredím a zvládať verejný prejav. Bude dodržiavať princípy profesijnej etiky ako sociálne angažovaný člen spoločnosti s rozvinutými spoločensky akceptovanými občianskymi postojmi, pozitívnym postojom k svojej profesii, cieľovej skupine a vlastnému celoživotnému vzdelávaniu

Aktuality
ZÁŽITKOVÉ VZDELÁVANIE V ŠKÓTSKU 2022
Fulbright Slovak Student Program 2023-2024
Kalendár
po ut st št pi so ne
            01
02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Kontakt
  • Katedra anglistiky a amerikanistiky
  • Filozofická fakulta, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
  • Námestie J. Herdu 2
  • 917 01  Trnava
  • email: martina.drgonova(zav.)ucm.sk
  • telefón: 033 5565 279
Sociálne siete